mandag den 21. april 2014

Kostråd til forebyggelse og helbredelse af cancer

Vi hører og læser enormt meget om sund kost, hvad
 vi skal spise for det ene og det andet.
Da vi fik cancer tæt på i familien, fik vi en række artikler om gode kostråd fra Find Mølgaard Andersen i Skive, som har sat sig meget ind i forskeres alternative løsninger. 

De fleste af kostrådene er efterhånden almindelig kendte, men disse kom frem længe før det blev almindelig viden.
Jeg kan desværre ikke finde min original, og har  en ide om, at listen af forslag enten var fra en tysk kvindelig forsker, som havde over 90 % helbredelsesrate, eller fra undersøgelser på Harvard. Når artiklen dukker op, skal jeg nok redigere indlægget.
  1. 2-3 kopper grøn te dagligt, skal trække 10 minutter. 1 af kopperne blandes med en kop soja-drik, hvorved effekten øges betydeligt. Grøn te hæmmer udviklingen af blodkar i svulster og dermed metastaser
  2. Gurkemeje, ½ teskefuld blandes med 1 knivspids sort peber og 1 teskefuld hørfrøolie, hvorved effekten øges 2000 gange. Anvendes som krydderi til mad.
  3. Broccoli og andre kåltyper og grøntsager, dampkoges.
  4. Næsten alle typer bær er gavnlige, mest hindbær, brombær, jordbær, blåbær, tyttebær.
  5. Dagligt tilladt 20 g. mørk chokolade med over 70% kakaoindhold, f.eks. som dessert.
  6. Valnødder, hasselnødder, mandler og friske champignons.
  7. Soja blokerer farlige hormoner, f.eks. ved prostata- og brystkræft. Nyere opdagelser viser, at cancer ofte forårsages af langvarige betændelser.
  8. Frugt, der hæmmer betændelser: Appelsin, citron, mandarin og grape
  9. Så vidt muligt skal vi især have omega-3, der er rigt forekommende i hørfrøolie (skal altid stå i køleskab og tåler ikke opvarmning). Dr Budvig fraråder en del fiskeoliepræparater, der er opvarmede og derved blevet til hærdede olier med skadevirkning. Produktet Tobis er lavet koldpresset. Den fås både i kapsler og flydende.
  10. Fisk med højt indhold af omega-3: Tun, sardin, makrel, laks, sild, forel, torsk, søtunge, men ikke røget!
  11. Følgende er strengt forbudt: Omega 6 (som er dominerende i landbrugskød og mælk, som bør undgås), også ved gigt. Ligeledes Majs- solsikke og tidselolie.
  12. Sojaspirer og sojabønner er gode. Økologisk sojadrik, sukkerfri.
  13. Sukker og kulhydratholdig mad: hvedebrød, hvide ris, nudler, spaghetti, kartofler, sirup og cornflakes giver en insulineksplosion i kroppen, der disponerer for betændelser, som igen øger risiko for cancer, og hvis sygdommen er tilstede, bør dette undgås.
  14. Masser af alternativer: Ærter, bønner, alle typer kål (bedst dampkogt), linser, løg, hvidløg, havre, hirse, boghvede, yams, gulerødder, rødbeder, porrer mm.
  15. Grøntsagssaft.
  16. Gerne 1-2 glas rødvin dagligt. Mørke druer er også gode.
  17. De fleste krydderier anbefales: Rosmarin, timian, oregano, basilikum, mynte, chilli, paprika, persille, selleri, ingefær, karry, kanel.
  18. Berthelsens Mineraler: 6 stk. dagl. + 9 stk. Berthelsens HYcetamin C-vitamin har mange patienter haft gavn af.
  19. Mindst 30 minutters motion hver dag i frisk luft anbefales. Kan halvere risici for tilbagefald.
  20. Ingen elapperater i soveværelset. For lang tid ved computeren frarådes; for tæt elstråling forstyrrer kroppens elektromagnetiske balance.
Jeg elsker selv rådet om mørk chokolade - fantastisk grøntsag....

Dejlig dag til dig!

2 kommentarer:

  1. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.
    You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog
    when you could be giving us something informative
    to read?

    my blog; Prosolution

    SvarSlet
  2. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    SvarSlet

Hilsner fra jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...