fredag den 2. september 2011

Bugnende have

Det er en helt fantastisk sommer i år!
I hvert fald for mine frugttræer og buske.
Hybenroserne er ved af vælte på grund af voldsom overvægt og jeg er dybt taknemmelig over at mine buske belønner mig så overdådigt uden jeg har løftet en finger for det!


Jeg er næsten kommet for sent i gang med at plukke, så de er næsten overmodne. Men en times rengøring i læ på terrassen har foreløbig givet denne lille bunke.
Jeg elsker hybenmarmelade, men jeg elsker ikke at gøre dem klar. Jeg forsøgte mig med "mindfullness", og forsøgte at nyde "operationen"; være til stede i nuet, trække den friske luft dybt ind og så videre, men lidt kedeligt er det nu.


Også vores pæretræer ser ud til at give godt for første gang, og de smager vidunderligt!
Den eneste busk der har været lidt "nærig" er vores fersken. Det bliver vist kun til de to, men de har heller ikke fået meget sol!


1 kommentar:

  1. Fantastisk og sommer er ellers ikke to ord der har været kædet meget sammen i år :-) skønt for dig at haven har været så gavmild. Forstår til fulde din glæde for hybenmarmelade. Mine forældre laver en skøn med æbler, hyben og vanillie mums...
    Håber du har det godt, håber jeg snart får svinget cyklen ud til jer, tænker titmpå jer alle.
    Kram Anne

    SvarSlet

Hilsner fra jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...