mandag den 6. februar 2012

Flere pangfarver

Så er 2 gæstehåndklæder også klar til de unge


DIY
Det grønne håndklæde har samme ret/vrang mønster som et, jeg har fra min farmor. 5 ret og 5 vrang, 3 pinde.
Det turkise er i dobbelt perlestrik. 

Jeg har slået 80 masker op og starter med 7 retpinde. 
Hver mønsterrække starter og slutter med 5 retmasker. 
Der er også sluttet af med 7 retpinde. 
Ret/vrang mønstret strækker sig over ca. 144 pinde.


Til slut strikkes en strop med 16 retmasker, cirka 4 pinde.

God dag!

2 kommentarer:

  1. Dejlige forårsfaver. Jeg er vild med strikkede håndklæder:)

    SvarSlet
  2. hej det vil jeg også gerne hvormange masker skal man have og hvordan strikkes kanten
    mvh Hanne Henriksen

    SvarSlet

Hilsner fra jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...