tirsdag den 12. januar 2010

Klima - hvad kan vi selv gøre

Jeg deltog et lille stykke i den store klimademonstration ved klimatopmødet i Kbh. Og selvom det var ret spontant, var det stort at gå med så mange mennesker, der alle er interesserede i klimaet.
Jeg var medlem af Greenpeace i mine unge år, men ikke helt enig i den måde, nogen af deres aktioner foregik på og meldte mig ud igen.
Men miljøet og vores behandling af det har altid været vigtigt for mig.
Jeg har tit følt mig lidt gammeldags når jeg genbruger en frostpose, der har været brød i, eller når jeg bad "huset" om at slukke for lyset, fjernsyn og computer, når man ikke var i rummet længere, eller når jeg ikke synes man skal tage bilen hen til postkassen, men kunne tage cyklen eller gå...
Heldigvis er jeg ikke den eneste.
Mettes blogside, kører hun et klimatema, hvor du kan vinde en klima-kogebog ved at komme med gode spare-ideer.
Der er mange rigtig gode ideer, så kig på siden. Til højre kan du se et link til konkurrencen.
Godt gået Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hilsner fra jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...